arrow leftTerug

Voorkeuren

Deze factor is onderverdeeld in vier subfactoren.
Per subfactor geven de deelnemers antwoord op de vraag: “Beïnvloedt de factor volgens jou het aanleren van motorische vaardigheden bij patiënten na een beroerte?”

decorative

Voorkeur voor expliciet leren

De patiënt toont een duidelijke voorkeur voor expliciet leren of expliciete leerstrategieën. Bijvoorbeeld: de patiënt vraagt veel naar uitleg of instructies over de beweging. Hij wil graag de beweging heel technisch analyseren.

3,7%

Geen invloed

5,6%

Minimale invloed

22,2%

Weinig invloed

50,0%

Veel invloed

18,5%

Heel veel invloed

doughnut graph

Voorkeur voor impliciet leren

De patiënt toont een duidelijke voorkeur voor expliciet leren of expliciete leerstrategieën. Bijvoorbeeld: De patiënt oefent het liefst op ‘gevoel’. Hij kan goed aangeven wanneer een beweging goed voelt.

1,9%

Geen invloed

7,4%

Minimale invloed

20,4%

Weinig invloed

51,9%

Veel invloed

18,5%

Heel veel invloed

doughnut graph

Neiging om eigen beweging bewust te controleren

De individuele neiging van een patiënt om bewegingen bewust te controleren.

3,7%

Geen invloed

3,7%

Minimale invloed

14,8%

Weinig invloed

57,4%

Veel invloed

20,4%

Heel veel invloed

doughnut graph

Neiging om zelfbewust te zijn over eigen bewegingen

De individuele neiging van een patiënt om zelfbewust te zijn over de 'stijl' van zijn beweging en een goede indruk te maken bij het bewegen in het openbaar.

1,9%

Geen invloed

1,9%

Minimale invloed

22,2%

Weinig invloed

53,7%

Veel invloed

20,4%

Heel veel invloed

doughnut graph
Opmerkingen
quote mark

Voorkeur voor expliciet leren:

Bij een bepaalde voorkeur kun je kiezen voor wat de patiënt makkelijk vindt, maar om hem uit te dagen kies ik ook juist wel eens het tegenovergestelde.

quote mark

Als je de leerstrategie van de cliënt kent, helpt dat.